انرژی های تجدید پذیر

انرژی‌های تجدید پذیر

انژری های تجدید پذیر به انرژی هایی گفته می‌شود که از عوامل طبیعی سرچشمه می‌گیرند . این انرژی ها شامل ...

انرژی های باد ، انرژی خورشید ، انرژی آب و انرژی های زیست پایه می‌شوند . با توجه به آلایندگی شدید سوخت های فسیلی که هم‌اکنون در بسیاری از کشور ها استفاده می‌شوند ، برخی از کشور ها با سرمایه گذاری عظیم برروی این فناوری ، درصد قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از این طریق بدست می‌آورند که در ادامه به چند عدد از آنها اشاره می‌کنیم .

درسال 2006 ، 18% از انرژی‌ جهان از انرژی های پاک تولید شد . استفاده از انرژی بادی در بیشتر جهان از جمله کشور خودمان رواج دارد که در سال 2006 ، 195900 مگاوات انرژی برق از این طریق  در جهان تولید شد . یکی از فناوری های تازه در زمینه‌ی انرزی پاک ، تولید سلول های خورشیدی برای استفاده‌از انرژی خورشیدی است که در کشور های ایالات متحده آمریکا و اسپانیا در حال اجرا است و در سال 2009 ، 21000 مگاوات برق از این طریق تولید شد .

استفاده از این روش ها  فقط مخصوص تولید برق نیست ، در کشور برزیل سوخت 19% از اتوموبیل های این کشور از اتانولی که از ساقه ی نیشکر تولید می‌شود ، تامین می‌شود . از گرمای زمین هم در این زمینه استفاده می‌شود که بزرگترین نیروگاه آن در کالیفرنیا‌ی آمریکا با ظرفیت 750 مگاوات می‌باشد .

کشور عزیزمان ایران در تاریخ 14/4/1391 به عضویت سازمان بین‌المللی انرژی های پاک در آمد تا با ایجاد فضا های تولید انرژی در جهت آبادانی کشورمان گامی بلند برداشته شود .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد